zaterdag 17 januari 2015

Het is wel een beetje hypocriet...

Hoe hypocriet is het eigenlijk? Ik sta regelmatig te verkondigen dat het misschien eens tijd is om technologie de mond te snoeren. En hoe doe ik dat, juist, via een blog op internet. Internet, een medium wat zonder technologie nooit had bestaan.

Waar mensen vroegen hun mening in een krant verkondigde, simpelweg vertelden wat ze ergens van vonden, een column schreven in een tijdschrift, et cetera, lijkt het wel of iedereen tegenwoordig zijn mening via internet met de wereld deelt.

En dan vooral via een blog. Misschien komt het omdat al mijn studiegenoten aan het bloggen zijn, of omdat ik er meer mee bezig ben dan ooit te voren -je weet wel, niet aan de roze olifant denken en ineens zijn er alleen nog maar roze olifanten-, maar overal om me heen zie ik blogs ontstaan.

Leuk om op andere blogs rond te kijken. Ontdekken hoe andere mensen over dingen denken. Zonder al die technologie van tegenwoordig, was dit dus allemaal niet mogelijk geweest waren en heel wat meningen nooit geuit.

Want, een tekst op een boom of muur plakken was vroeger misschien een goed idee, tegenwoordig heb je daar weinig succes meer mee. Hoe vaak lees jij immers een verdwaalde brief op een openbaar prikbord of een plakbriefje in de supermarkt?

Dus, ik geef toe...

Misschien is het toch nog geen tijd om technologie de mond te snoeren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten